2011年8月28日 星期日

Chris Medina~What are Words 感人的抒情歌曲

這首歌得到了瑞典的單曲排行冠軍 所以我才沒錯過這麼一首好聽的歌曲

這首歌會受歡迎的原因 就是因為它背後有一個感人的故事
很多網誌都有寫 我就簡單描述一下

Chris的未婚妻在結婚前夕出車禍全身癱瘓。出車禍之後Chris不離不棄的照顧她,
甚至為了鼓勵他未婚妻要勇敢的復健,他抱著他的音樂夢想來參加美國偶像第十季的海選
但未能進入24強

有這樣感動觀眾的故事,唱片公司在市場的商業考量下出了這首單曲
算是創下了美偶參賽者的紀錄(有發片的大多有前十的成績)

不過也要歌曲本身夠好聽才行得通
這首歌夠芭樂,歌詞也句句切進心坎,充份傳達了Chris的心聲
難怪有人把這首歌認為是今年的最佳訂情歌曲
下面把網路蒐來的詞曲貼在下面

Anywhere you are, I am near/不論你在哪 我都在身旁

Anywhere you go, I”ll be there/不論你去何處 我將陪隨妳

Anytime you whisper my name, you”ll see/不管何時輕喊我名 妳會發現我都在

How every single promise I keep/我是如何守護每個誓言

Cuz what kind of guy would I be/該成為怎樣的男子

If I was to leave when you need me most/如果在妳最需要我的時候離去
What are words/那些諾言算什麼

If you really don”t mean them/如果你不是真心

when you say them/當你說出口

What are words/那些諾言算什麼

If they”re only for good times /如果這只是浮雲般的美好

Then they don't/瞬間飄逝
When it”s love/當愛至情深處

Yeah, you say them loud those words/大聲許下那些諾言

They never go away/永遠都不會消逝

they live on, even when we”re gone/直到海枯石爛 即使我們逝去
And I know an angel was saved just for me/我知道 妳是需守護的天使

and i konw I meant to be where I am/我知道 該在哪守候

and I”m gonna be Standing right beside her tonight/今晚我將會守護在她身邊

And I”m gonna be by your side/守候在妳身旁

I would never leave when she needs me most/不離不棄 在她最需要我的時候
What are words/那些諾言算什麼

If you really don”t mean them/如果你不是真心

when you say them/當你說出口
What are words/那些諾言算什麼

If they”re only for good times/如果這只是浮雲般的美好

Then they don't/瞬間飄逝
When it”s love/當愛至情深處

Yeah, you say them loud those words/大聲許下那些諾言

They never go away/永遠都不會消逝

they live on, even when we”re gone/直到海枯石爛 即使我們逝去
Anywhere you are, I am near/不論你在哪 我都在身旁

Anywhere you go, I”ll be there/不論你去何處 我將陪隨妳

And I'm gonna be here forever more/我將永遠佇立在此

Every single promise I keep/我會守護每個誓言

Cuz what kind of guy would I be/我該成為哪樣的男子

If I was to leave when you need me most/如果在妳最需要我的時候離去
I”m forever keeping my angel close/ 我會永遠緊緊守護我的天使





沒有留言: